WebAudit Nederland

Publicaties

Regelmatig schrijven medewerkers van WebAudit columns en rapporten over allerlei aspecten en toepassingen van internet. Hieronder treft u een selectie aan:

Pimp up your website

Een moderne organisatie als die van u kan natuurlijk niet meer zonder website. Een paar jaar geleden heeft u daarom een website laten bouwen. Maar mogelijk merkt u de laatste tijd dat u minder bezoekers trekt. Of misschien ontvangt u minder reacties dan voorheen. U kunt zich dan afvragen of uw website nog wel aan de eisen van de tijd voldoet. Hoe kunt u hier achter komen en nog belangrijker: er wat aan doen om uw website weer up-to-date te krijgen?

Het artikel 'Een frisse wind door uw website' is in mei 2006 opnieuw gepubliceerd in Bestuur Rendement onder de trendy titel 'Pimp up your website'.

Een frisse wind door uw website

Een paar jaar geleden heeft uw bedrijf met veel enthousiasme een website gebouwd, maar de laatste tijd merkt u teruglopende bezoekerswaardering. Steeds vaker krijgt u ook commentaar van medewerkers en relaties op de website. Wat is de oorzaak van deze verwatering? Voldoet uw site nog wel aan de eisen van de tijd? Hoe kunt u dit constateren en wat kunt u doen om uw website weer als nieuw te maken?... [meer]

Aan de slag met internet - Vragen vooraf

Even snel een website bouwen levert vaak niet op wat er van verwacht werd. Voordat u en uw bedrijf aan de slag gaan met internet is het belang om de volgende vragen te beantwoorden... [meer]

Hoe selecteer ik een goed webbureau?

De markt van webdesign en webbouwbureaus kenmerkte zich tot voor kort door een hoog 'wild-west' gehalte. De gebouwde websites kostten veel geld, zagen er vaak uit alsof ze door achttienjarigen in elkaar waren geklikt, en konden niet door de klant zelf worden onderhouden.

Tegenwoordig zien we gelukkig dat er een schaalvergroting plaatsvindt en professionalisering van de branche optreedt. Bij de keuze van een webbureau is het belangrijk om met de volgende punten rekening te houden... [meer]

De volgende stap: een 2e generatie website

Veel bedrijven hebben al sinds een aantal jaren een website. Deze website is vaak een typische eerste generatie website: een statische brochure met algemene informatie over het bedrijf en een formulier om per e-mail meer informatie aan te vragen of contact te leggen. Bij deze bedrijven begint vaak het gevoel te knagen dat er meer uit internet te halen is, en dat de mogelijkheden niet volledig benut worden.

Voor bedrijven in deze fase zijn de volgende tips belangrijk... [meer]